Malowana wieś, ”Słoneczne Wzgórze” i piękny Tarnów…

malowana wies

pzu-fundacja

Ach! Cóż to był za wyjazd! W ramach realizacji zadań projektowych „Pod prąd! SAMODZIELNOŚĆ! SPRAWNOŚĆ! AKTYWNOŚĆ!” realizowanych przy wsparciu finansowym Fundacji PZU niepełnosprawni uczestnicy Warsztatów Terapii Zajęciowej w Przeworsku wyjechali z wizytą studyjną do pensjonatu prowadzonego przez osoby niepełnosprawne, a położonego na „Słonecznym Wzgórzu” w Tarnowie. Po przybyciu na miejsce zwiedziliśmy cały obiekt i podziwialiśmy piękne pokoje hotelowe, strefę rehabilitacji, 3 sale konferencyjne, restaurację, pięknie zadbaną zieleń dookoła obiektu .Wysoki poziom usług świadczonych przez ten ośrodek determinują zatrudnione tu osoby niepełnosprawne, które, wg p. dyrektor, są bardzo odpowiedzialnymi i sumiennymi pracownikami. Dzięki temu pensjonat cieszy się ogromną popularnością, o czym świadczy fakt, że o możliwość odbycia w nim wizyty studyjnej zabiegaliśmy od sierpnia, a terminy imprez zarezerwowane są już do roku 2024.Po spotkaniu z p. dyr. udaliśmy się na zwiedzanie zabytków Tarnowa, o których bardzo ciekawie opowiedziała nam pani przewodnik. Po smacznej i obfitej kolacji udaliśmy się na wypoczynek. Rano pojechaliśmy do Zalipia-malowanej wsi w województwie świętokrzyskim, gdzie zwiedziliśmy Zagrodę Felicji Curyłowej i zachwyciliśmy się malowanymi domami, kościołem, studniami, piwnicami, budynkami gospodarczymi etc. Wszystko w kwiatach! Dowiedzieliśmy się również, że każdego roku odbywa się tu konkurs na najpiękniejszą zagrodę, dlatego każdego roku malowidła ze ścian są zdrapywane, zamalowywane i powstają nowe, jeszcze piękniejsze. Tradycja ta jest kultywowana od wieków i przekazywana kolejnym pokoleniom.
Pełni zachwytu i pozytywnych wrażeń wróciliśmy do domu z postanowieniem szukania pracy, aby się usamodzielnić, uniezależnić, poznać nowych ludzi i sprostać wyzwaniom.
Wizyta studyjna, edukacja kulturalna i historyczna sfinansowane ze środków Fundacji PZU w ramach projektu „Pod prąd! SAMODZIELNOŚĆ! SPRAWNOŚĆ! AKTYWNOŚĆ!”

Malowana wieś, ”Słoneczne Wzgórze” i piękny Tarnów…